Tuesday 3 July 2012

uJian HiDuP...

assslammualaikum..
Dengan nama Allah yanh maha pemurah lagi Maha penyayang..

"2. Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan, "Kami telah beriman," dan mereka tidak di uji?
3. Dan sungguh, kami telah menguji orng2 sebelum mereka, maka Allah pasti mengetahui orang2 yang benar dan pasti mengetahui orang2 yang berdusta"       (surah al-Ankabut,29:3)

erm....
kalau nak kate tiap2 ari de ujian..ssh,sng,sakit,sihat sume ujian..tp kdg2 aku lalai gak.biase la manusia..

Dan..
aku rs akhir2 nie..hidup aku sgt teruji..
bermula dgn penggantian aku mengajar sek rendah, dapat rumate bru yg bermasalah (xtau la aku ke die yg de mslh), brite org nak dtg minag rye nie n mlm td aku dkejutkan dgn penyataan dr warden adk aku "adk ustazah hisap rokok ea?"..ya Allah..sgguh aku kdg2 rs nak tdo je..hehe..

penggantian aku mengajar sek rendah

alhamdulilah..aku da x mngajar diniah..tp aku ttap mngajar sek rendah..sbb ckgu ny msih xmsuk2..aku agak bengang..dah tau dpt keje benti la keje lame cpt2..ssh btul manusia nie..xtau pe masalah ckgu bru 2..alhamdulilah ajar math,sng ckit nak goreng.hehe..tp cm xbest la nak ngajar..sian bdk2 nie..nnti tukar ckgu lg..nseb xkne tulis pnp,kalau x lg masak aku..hehe..aku lg kesian kat anak2 murid kesayangan aku@ dak2 tahfiz spenuh ms..ustazah sgt nak msuk klas korg tp nak wat cmne ustazah da tukar duty..ms korg tny nape ustazah xmsuk klas..ustazah sedih tau..rndu giler kat korg.lme kot xmsuk klas korg:(. bile korg kate "ustazah skrg da xnak msuk klas ktorg"..ustazah rs nak sepak je muke korg..ustazah bkn saje2.tlg la fhm.ckgu bru 2 xmsuk2..insyaAllah mggu nie last ngajar rendah..alhamdulilah..

rumate baru yang bermasalah..
ini stu kes yg aku mmg rs Allah mmg nak uji keimann aku..dpt brite de org bru nak msuk hostel je aku da rs xsedap ati..tkot orgny xsekepale ngan ktorg..tp aku cb tolak perasaaan 2 jauh2..yela xbaik buruk sangke..da la xknl lg org ny...mlm ms smpai aku da nmpk masalah akk ni..byk bnyi plak..blom smpai da nk mntk tlg mcm2.dlu aku smpai pon xde la nak mntak tlg org angkat brg..aku ni da la angin cpt..cpt2 aku past fon 2 kat rumate aku..lantak ko la..dan smpai2 die trus nak letak peraturan dri yg org lain kne ikut.peh..lbih bdk nie..dr aku dgr lg byk songeh bdk nie..aku bla tgk tv.next day..aku cb blajar utk trime akk ni..tp apekan daya..akk ni mmg terbaik dri ladang..malas aku nak cite..yg pnting die cite sume hal dlm umah ni kat org utk alasan org 2 nak bg die sewa blik..bkn hari 2 je..hari2 lain pon die jaja cite 2 kat org lain..pepatah bru aku utk akk 2 "secomel2 kucing pon,kalau org cri psal bley jd harimau"..so kiteorg wt p'jmpaan xrasmi di kediaman sndri..alasan yg die bg sbb bgtau kat org mmg cm xleh trime..then plg aku bengang die kate "sy mntak maaf,nie 1st time dok hstel..xsangke dpt rumate cm ........" cam pe sey..die xckp..rumate aku marah "cam pe??ha..ko xpuas ati ngn ktorg kan sbnrny"..die diam..dan dri ctu la bermula nye episod "akk mntak maaf camne pon,skali org da wat kite,,sgt ssh utk kite baik ngn org 2 la.." kate2 terakhir aku wat akk 2..aku tau 2 penyataan berdose..n mmg btul aku wat till now...

brite org nak dtg minang..

nie aku lg xleh bla..xtau nak ckp cmne aku bc speechless btul..mulut nie da nyumpah je..biar btul sey dak nie..ms tgk msg bermula ngn bismillah 2..aku da rs cm somthing akn terjadi..tp berbekal kan otk aku yg xbrape nak matang ni n pengalaman akk2 kau..aku ckp la suh ckp kat mak n abah aku dulu..sungguh malu ms 2..nak ckp kat parents 2,gne msg je..ble aku tepon mak aku bley kate "mie..mak xfhm la pe yg umi msg aritu sbnarny"..xyah la mak.sje je kan..n smpai skrg aku xsebut pon psl 2..ape lg akk2 aku pon dgn komen msg2..de yg marah ngn jwpn aku bg kat die,de yg kate aku xserius,de yg xstuju..pe2 la korg aku tau..aku adk prmpuan yg last msti korg nak tgk aku bahagie kan..xpe xkesah..sbb smpai ble2 korg mmg anggap aku dak kck lg kan..sbb aku comel :) what ever is it..i leave it 2 Allah..Allah lg tau..

"adk ustazah hisap rokok ea?"
what de fish..adk aku nie mmg nak kene..mule2 aku cb mmbangkang kate2 ustaz 2..sbb aku tau adk aku dulu pernah hsap rokok ms die drjh5..t'ikut kwn..tp die da tobat..maklum la kene blasah ngn abah..amik kau jajan.hahaha.lgpon die bkn bley bnde gtu..nnt smput..tp aku xtau la brite yg aku dpt mlm td..sbb die kate hny adk die yg tahu..kalau yg dulu sume org da tau..aku rs spt de sesuatu jatuh kat kpale aku..ustaz 2 kate suh tgk2 kan die kat umah..mslhny msti la kat umah die x wat..msti la time die hang ngan kwn2 die..ms cti sek 2 pon slalu gak kuar mlm..main futsal kteny..Allah jela yg tau..insyaAllah bende gini snang je nak settle..ko tggu la blik nnti..h0h0h0h0h0h0 (ketawe jahat:).


" Wahai manusia, kamulah yang memerlukan Allah; dan Allah Dialah yang Maha Kaya (tidak memerlukan sesuatu), maha terpuji"

No comments:

Post a Comment