Tuesday 19 June 2012

~mAmpukah Aku~

Bismillah....

ya..itulah sekarang yg sdg bermain dlm kepale ku..
mampu ke aku Ya Allah nak ajar subjek diniah..tkot jd ajaran sesat..
aku pon kurg ilmu agame nie..
perkara nie aku mmg da agak ms g kem 2..ttbe sorg ustaz ni tny "ustazah bley x ajar diniah"..
dan laju aku menolak "mmaf ustaz xbley sy bkn dari sek men agame".."xbley ke ustazah,sng je..cme bc je"
"maaf ustaz xbley,sy xmampu"..
igt da abis smpai c2..isnin guru besar jmpe aku sndri "ustazah ganti ustazah syazwani ea..kami tgh cr org"
"maaf ustaz,sy xbley..sy xbley tgglkan u.rafieah jge it sorg2...blik komp byk kerje"..aku beralasan..
akhirnya aku trime gak ngn syarat smpai akhir bulan..

erm..walaupon sekejap tp trase beratny subjek diniah nie..bkn calang2 sbjek yang aku dpt tauhid,ibadat,akhlak,sirah n tafsir..ya Allah..kalau aku dok cbuk nak lengkap kan dri ni..kesian lak dak2 nie..da 2 mggu kot x blajar..nak xnak aku kene gak truskan..

Mgkin Allah nak suh aku tambah ilmu lg dgn mngajar sbjek diniah ni..
dgn keadaan yg s b'sedia aku melangkah je ke klas..
dan td aku da berhadapan dgn subjek yg xmampu aku nak ajar,tauhid bab taklid..aku hanya mampu suruh dieorg wat latihan je..
maafkan ustazah..nnti ustazah cb study bab ni.insyaAllah ustazah pon akan cbe ajar kwn2 awk bace jawi..

ttbe timbul plak masalah..baru aku terigt pelajar2 tahfiz kesayangan ku..sape plak yang nak mengajar dieorg..maafkan ustazah..insyaAllah ustazah sekejap je kat sek rendah ni..

"dan kami tidak mmbebani seseorg menurut kesanggupannya, dan pada kami ada suatu catatan yg menuturkan dgn sebenarnya, dan mereka tidak dizalimi"  (surah al-mukminun 23:62)



~ya Allah aku tau xde sesiape pon yg memahami keadaan aku skrg nie..hanya kau yang bley bantu aku dan memahani ku~

No comments:

Post a Comment