Saturday 15 September 2012

aku Kini SEoRAng NinJA??

Bismillahirrahmannirrahim..
Assalammualaikum semua..

Alhamdulilah..Trime kasih Allah masih pnjamkan aku nyawa..utk mncari lagi redha mu..trime kasih Allah masih bgi aku nikmat iman n islam..terime kasih ya Allah atas segala nye..

teringat kate2 kwn adk aku ms aku g umah terbuke salah sorg member adk aku.."eh ko bwk ninja??" smbil gelak2 n tgk aku..ikutkan ati nak je aku menjwb..nseb xde idea nak balas balik..

aku kini seorg ninja??btul ke?rupe aku de camni ke?
comelnye ninja ni:)
ttbe terigt cite naruto..kan ninja gak..hehe.

tapi aku bkn semua ninja 2..aku hny ninja yg tau jge dri sndri je..hehe.2 cme pggilan kwn2 adk aku je...
tp aku tau korg tau kan mksud ninja 2..

Alhamdulilah..syukur..akhirny Allah bg kekuatan..
walaupon begitu,masih byk bnde aku kene blaja..sbb xsemestiny da jd 'ninja' nie,aku ialah seorg yang perfect..nobody perfect in this world..i'm still an org biase..
 and i still learning about a piece of kain on my face nie..
Ahamdulilah, Allah tnjukkan aku mcm2 psl niqab ni..

dan byk gak cabaran2 yg aku hadapi serta kata2 sndiran dari ank2 murid..mule2 agk bengang but i take the cakap2 as de motivation 4 me..hehe.

lagi satu yg xbley bla nye...de ke ptt org2 mengatekan "eh umi 2 pkai purdah sbb da ber2nang ke?"..yg pelik nye xtny aku sndri plak 2..de la adegan org pgg tgn aku n kate "umi tgk tgn (smbil belek2 tgn aku,ape sey)..td de kak fida tny umi da ber2nang ke..2 yg akk tgk tgn umi 2.."
rs cam xmasuk akal pon de..perlu ke pkai purdah setelah ber2nang??..kami (aku n adk ku) same2 berfikir..Alhamdulilah adk aku 2 husnuzon orgny..xpela..lyn je org2 2..ble org ckp gitu ktorg terpk means dak2 hafizah kat tmpat aku 2 da bertunang la ek..ermmm.....

yela bile kite transform ni..msti ramai yg tertny2..knape,why??..kdg2 kite bile kite wat sesuatu 2 kite xtau nak explain kat org camne.Allah n kite sndri je yg tau knape..aku gitu la gak..sbb mak aku pon xtny nape..

cite psl mak aku Alhamdulilah..aku blik2 ckp cmni "mak isnin ni umi nak pkai purdah"..my mom said "suke ati"..then lps 2 trus die kuar kan sume kain2 tudung lame n bentang kat dpn aku,"umi pilih yg mn kene ngan 2dung"..Alhamdulilah..Allah mudahkan urusan aku menjahit niqab ngn mak aku ptg sabtu 2..jazakillahu khairan mak..tanpe mak,maka xjd la niqab 2.hehe.ddk la aku dpn mesin sulam menyulam niqab atas arahan mak aku..so sleepy..tp mak aku sggh b'semangat..aku pon xtau nape :)

actually isnin 2 my birthday (3 sept)..pg 2 mmg aku da bersiap2..rumate aku xbgn lg..konon la nak siap n kuar syp2..ttbe rumate aku bersuare "mie,nnti tlg punch kan ea?"..hilang sume niqab aku..terkejut sey..punah harapan aku nak pkai pg 2..mlm 2 de g raye umah org,s0 aku start mlm 2..igt hny bbrape org je yg de ramai rpeny..tp bley la kire aku pkai 3 sept kn..

g sekolah esokny mmg aku tnduk cam nak cium lntai plus jalan laju giler..xtgk kanan n kiri dah..segan weh..tp de gak yg prasan..dak2 hafizah..tercungap2 dieorg kejar aku smpai makmal..hehe..
"ustazah.....................ustazah da pakai 2..Alhamdulilah.tahniah ustazah..ptt la ktorg tgk cam de sesuatu je terbang2 kat muke ustazah,pnt ktorg kejar ustazah"..aku rs cam nak gelak golek2...start dari 2 bermule la penghijrahan aku sebagai NUQABIAN..aku tau byk akn berlaku pd dri aku lps nie,baik yang buruk @ yang xbaik.dan byk jgk halangan yang aku jmpe..aku yakin 2 semua ujian dari Allah..

kdg2 diri ni trase xlayak, menyesal..tp aku tau 2 sume mainan syaitan..aku cbe bangkit cari maklumat2 yang bley menguatkan ati aku..mmg byk khilaf dlm pemakaian niqab ni..pe yg pnting aku tau pe yg aku tgh wat ni.insyaAllah ini bkn ikutan @ fesyen skrg..I BELIEVE WHAT I DO NOW IS BECAUSE OF ALLAH..dan aku pasti aku bley berubah lps nie..ya Allah berilah aku kekuatan.AMIN YA RABB...

"ya Allah jadikan aku hambaMu yang selalu bersyukur dan istiqamah dalam membuat kebaikan.Jauhkan aku dri sifat riak dan bangga diri."

sedikit pengisian utk pembaca:

http://www.facebook.com/notes/muhammed-farriss/niqab-mengikuti-4-madzhab-berbanggalah-wanita-yang-memakainya/2416940720232

Syeikh Mahdum Hamzah > Fiqh albab
Jika kamu mahu berniqab.....
Berniqab bukanlah kerana trend terkini.. 
Berniqab bukan untuk menunjuk diri alim.. 
Berniqab bukan untuk merendah-rendahkan yg lain.. 
Berniqab bukan utk perlekehkan sesama Muslimin Muslimat.. 
Jadi sebelum kamu mulakan niqab di wajahmu,

Niqabkan hatimu dulu,


Niqabkan jiwamu dulu,


Niqabkan lidahmu dulu,


Niqabkan langkahmu dulu...


Kerana yg terselindung belum tentu terus berlindung..


Yang terbuka belum tentu terus terbuka..


Berilmu lah sebelum kau beramal


Kan silih berganti dugaan dan ujian dari Rabb mu...


Menguji sekuat mana cinta niqab didalam dirimu....


Usahlah melatah jika difitnah, kerana diri mu terlindung dari segala fitnah...
Maka fitnah itu pasti berlegar diluar lingkungan niqab mu....
Pabila ada kesempatan, yang lemah pasti fitnah itu menerjah kedalam diri mu..


Usahlah kamu mendongak wajah ke langit....
Perhatikanlah diri mu agar menjadi Niqabi terpuji ...


Kerana itu ku katakan, niqabkan dirimu,
sebelum kamu niqabkan wajahmu..


Istiqamah bukan hanya sekadar kata-kata..Istiqamah ini bukan hanya ayat cantik untuk diwarta di facebook,twitter,myspace,ym dan skype..


Tetapi ia perlulah datang dari jiwa yang tulus demi Allah swt..


Maka kau niqabkan setiap kata-katamu..
Jangan perlekehkan nilai niqab, kerana dibalik tirai suara-suara itu.. berhimpun manusia
menunggu jelek kan kamu...


Yang berniqab bercinta, tapi tiada tuju
hala - ku berani katakan BERSEPAH DI ALAM MAYA!
Yang berniqab mulutnya ibarat tempayan - ku berani katakan KATA JIHAD TAPI MENGUMPAT!
Yang berniqab akalnya disimpan - kuberani nyatakan STATUS HARIAN JADI SARANG KEBENCIAN!
Yang membuka aurat, sudah ternyata tidak mahu mendengar-Nya.

Jangan lah yang memberati aurat ini mencemar niqab mu sendiri....
Jari jemari di papan kekunci katakan CINTAKAN ALLAH,CINTAKAN RASUL....


Yakinkah 
kamu? Jangan berkata tetapi hakikatkanlah tubuh mu..
Terlalu sarat dengan kata nista.... Kamu berdusta!!!
Jadi gadis berniqab,jagalah namamu,jagalah namaku,jagalah namanya dan

jagalah nama mereka dan nama ummul mu'minen mu....


Niqabbukan fesyen terbaru! Niqab bukan sekadar pelindung tabarruj! Niqab bukan barang pemangkin ikhtilat! Niqab bukan untuk dipersendakan..
Berilmulah sebelum beramal....Kerana yang akan menderita adalah diri mu...


BERNIQABLAH KERANA KESEDIAANMU, BUKAN UNTUK MEMPAMERKAN KEHEBATAN DIRI MU. KERANA ITU BELUM MENJADIKAN KAMU BERSEDIA UNTUKNYA, BAHKAN SEBENARNYA MASIH TIMBUL RASA CINTAKAN DUNIA, CINTAKAN PUJIAN MANUSIA... Wassalam. (copy n paste utk ingatan bersama).





No comments:

Post a Comment