Saturday 27 April 2013

Allah TeGuR Aku??



Assalammualaikum..slamat pagi..
sape yg tgh bc nie cpat2 ucap Alhamdulilah..
Alhamdulilah..sbb mampu lg nak bace penulisan yg ntah pe 2 nie :)

Sblum mnruskan pembacaan marilah same2 kite sedekahkan Al-Fatihah kepada sahabatku.Arwah Adnin yg telah kembali menemui penciptaNya smlm pg..Al-FAtihah..
Kekdg bile dgr org mninggal trase nak tny.."camne rs ny..sakit sgt x?"..pastu nak tny " cmne alam kubur..pe de dlm 2?"...tp Allah lagi maha mengetahui..kalau sume org yg hidup bley tau camne..bagaimn..xsrprise la..masing2 de nseb msg2..
.............................................


ok kembali kepada tajuk di atas..aku nak share 1 cite yg aku dpt dr org yg sgt rapat dgn aku..die citekan sndri pengalaman nie ngn aku.aku letak nme die A.hehe.xkesah la korg nak kate best ke x..aku tulis je :)

Bismillah..

kisahny bermula begini....

"A ialah seorg muslimah(korg tau la muslimh nie cmne)..lepasan dip,bru melanjutkan pelajaran di uni tempatan..Alhamdulilah dah lme die nak smbg blaja last2 dpt gak (cam aku :). bile die smbg blaja die pk die perlu mnjd A yg baru..berkwn ngn sume org xkire llki @ prmpuan..Mmg btul..A da xjd cm dulu..dulu die sgt pemalu ngn llki.ckp pon xnak..ckp bnde pnting ke..nmun skrg die cm da xkesah sgt..tp xde la smpai bertepuk tampar ( 2 melampau sgt)..die da cam prmpuan biase perbezaan ny die bertudung lbuh..Tapi A penah gak trase die nie agk melampau..die xtau sape yg bley tegur die..niat dlm ati nak berubah.tp ble g klas esk ny sme gak..

Sehingga pd suatu ari...die trase kwn llki yg die baek dlu cm da xnak ckp ngn die..xnak bual2 cam dulu..A pon amik tindakan tny dpn2..

" ko knape aku tgk da cm lain je skrg??"
"aku ok je.."
"yeke??"
"aku ok la..slame nie aku ckp ngn ko pon sbb de URUSAN je kan"

A tersntap ngn kate2 kwn die 2..urusan? slame nie die dok lepak ngn aku sbb atas URUSAN je..A xleh trime die igt llki nie mmg kwn yg bley wat cite mslh n so 0n..A marah,A cite kat sume org..A burukkan llki nie sbb perkataan URUSAN 2. Hilang ciri2 seorg muslimah.

Tapi bile angin hidayah menghembus..die mule terpk semule peristiwa 2..

ya Allah..die baru sedar Allah dah tegur die.Allahu Rabbi..
Allah tegur die melalui org yg die xsangke2..A malu sgt dgn Allah..malu ngn sume org.malu ngn kwn die.yg sgt pnting malu ngn diri sndri.
Allah nak die igt die yg dulu..yg sgt2 mnjge..seorg yg btul2 muslimah.."


Berjujuran airmate die ms cite 2..ya Allah..
Tiap2 ari kite doa moge Allah bg hidayah kat kite..bile Allah da limpahkan hidayah 2 kite je xprasan..
kekdg2 smpai salah kan keadaan..
Aku yg dgr pon trut tersntap..
Terima KAsih Ya Allah..

"Dan tidak dapat mengambil pelajaran (daripadanya) melainkan orang-orang yang berakal." (Ali Imraan 7)

                           

1 comment: