Wednesday 1 January 2014

T.E.G.A.R


ASSALAMUALAIKUM W.B.T
sobahul khair :)
Alhamdulilah..2jan..Allah masih beri peluang bernafas lg...

"aku yang dulu..bukanlah yang sekarang...."

ewah.pg2 da nyanyi plak,,,bahagia nmpk.hehe
(tp mlm td nmpk cm de org nangis dpn nset...kasar2 aku pon..aku prmpuan lg bhai..)

Setiap pg dimggu2 exam...pg2 da ngadap bku..ntah pe bnde yg aku wat..ngadap je..xstudy pon.hahaha..
Arini ngadap laptop..tp yg da lme aku xngadap..tasbih aku..sepi sungguh die di situ..ptt la perangai aku makin truk skrg,,kurg zikir..erm...

Time being passed..human can change..
But 4 me..xkesahla kalau org2 yg rapat ngn aku berubah,,aku ttp sayang dieorg..xde la dlm ati terdetik."aku lebih ske die yg dlu.." sbb aku rs sume manusia byak kelemahan.sume org bleh berubah..bile semuanya kerana Allah kite akn cube trima seadanya...unless ble iman dah tercabut dlm hati die..nau.zubillah..

manusia berubah mengikut keadaan..
mgkin dlu kite jmpe die pendiam je org nye..tp skrg so talkative..
owh..skrg die guru..kalau die cm dulu..ssh la die nak ngajar..
owh..skrg die pelajar..almost tiap2 sem de presentation...memakse die utk jd talkative..
owh..skrg die bussinessman..cmne kalau die pendiam..
owh..skrg die seorg ibu..sian anak die kalau die pendiam..


Dan aku melalui fasa itu...
dulu ms sek aku mmg pendiam..ngn bdk llki pon xberckp..mcm org bisu..terigt dlu ms form5..nak wish bday kat bdk llki tu(classmate) kene ulang 3x..sbb die xdgr aku ckp..aku pon xreti nak ckp ngn llki nie cam ne..hahaha.
dah masuk diploma pon same..dlm meting pon diam je..dah knape ko sbnrny..dlm meting tu org llki ramai dowh..segan aku la..
bile aku msuk keje..aku start pndai berkomunikasi ngn manusia (aku dlu berkomunikasi ngn binatang ke..hahahaha)
kdg2 memerlukan brainstorming..so xkan aku nak diam je..xbest la..
aku seorg guru gak..kalau aku diam je..lari sume anak murid aku.hahaha.
and now..here am I...camni la aku yg skrg..suke xsuke lntak la..aku xkesah...kdg2 aku rs aku overdo kot emosi terlebih..haha..prempuan kan..
n aku sedang cbe menjadi aku yg BARU..much better dri dulu n sblum nie..

yang paling penting aku de ALLAH..yang maha menerima..walau cmne aku pon..Allah sentiasa terima aku..sentiase syg aku...bile rs lemah n xde sape yg fhm aku...1 perkara je yg membuatkan aku kuat semula..Benarlah pe yg tercatat dalam Al-Quran..

"BUKANKAH DENGAN MENGINGATI ALLAH HATI AKAN MENJADI TENANG.."

dah ar aku nak study..eh x..nak tdo..xde mood nak study arini..
pe2 pon wish me luck 4 my exam..lg 3 paper..sakit btul la paper yg last tu...Allah..

RABBI YASSIR WALA TU'ASSIR..RABBI TAMIM BI KHAIR


No comments:

Post a Comment