Tuesday 19 June 2012

mukhAyaM KokuriKulum

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang..

Alhamdulilah..
baru blik kem kat kem kaizen,pontian.perkhemahan kokurikulum.aku sbgai guru pengiring@tlg masak..mmg da lme pon psg niat "kalau de pe2 progrm sek..nak g la"..ayat cam xmalu tp ske ati la..hehe
xkesah la kene tlg msk pon..sbb aku gak yang nak melantak nnti.hehe..
tp ok la dari aku dok termenung tgk dak2 nie wat xtvt..
best gak tgk dieorg wat xtvt..nitewalk,kembara hutan,merentas halangan..
cme dpt ikut nitewalk je..mencabar gak track nye..alhamdulilah aku slamat smpai ke bwh..
sian memberku tersungkur di pertengahan jln..hehe.cam 2la kehidupan..de yg berjaya terus de yg tersungkur..
mula nye aku jge cekpoint,bersama seorg fasi..fasi 2 britahu aku pe sbnrny tujuan nitewalk nie,"sbnrnye ktorg nak ajar dak2 nie bkn senang nak capai matlamat..tgk la halangan yang ktorg wat ni,naek trn bukit,pastu jln mendatar..lgpon jln mlm ni bgs..cite nabi pe yg Allah bg mkjizat tgn bercahaya n tongkat bley jd ular?".."nabi musa cik,aah Allah suh nabi musa jln mlm2 utk lari dr firaun"..terdetik dlm ati aku..alhamdulilah walaupn fasi ni nmpak sempoi,de ilmu gak..mgkin lg byk dari aku..
de next day de kembara hutan..tp xdpt join..mgkin de sbb nye Allah xbg aku g..lgpon keje memasak ms 2 x abis lg..sronok dak2 nie dpt meneroka alam..tgk kebesaran Allah..
Alhamdulilah Allah bg aku rezki laen..dpt g air terjun ngan ustazah2 nie..seronok gak..tgk air terjun yang damai.Subhanallah.2la kebesaran Allah.kalau kite pk2 mn dtg air2 2..mmg dari gunung.tp camne gunung 2 bley kuarkan air yang tnpa henti..Allahu akbar..Allah maha kuasa..
Alhamdulilah hari akhir berjalan lancar..de cite menarik ms ari akhir 2..bekalan air ckup,ksilapan ckgu xmasak air..so,bersusah pyh la akk sorg nir bli air..nak kuar bkn jauh..kalau nak pk logik la..air yg dpt hanya 1 tong 2 liter utk 200 plajar..Alhamdulilah keberkatan anak2 yg xbyk dosa ni,,air cukup2 m'hilangkan dahaga dieorg..alhamdulilah..
dlm perjalanan blik mcm2 yg jd..d sbbkan bas xde space utk aku dok la aku kat dpn cam konduktor bas.ditemani 2org plajar..da pnt kan dieorg tdo la..da la dok kat tgge..syok sgt tdo gaknye..amik kau bas belok..terpolosok ko kat pintu bas 2..hahahaha.niat ati nak gelak kuat2..tp rs xelok plak..sbb aku rs 2 salah aku..xjge ank murid..dah 2 degil lg nak dok c2..kne marah trus..lntak la pakcik bas 2 nak ckp pe..yg pnting korg slamat..
ank2 didik ku..mgkin korg rs kem 2 xbest.tp kem 2 sbnarny byk bgi tarbiyah kat korg..blajar ssh.sbb ustazah tau semua anak org kaye..xtau erti ssh..kat cni la nak blajar..erm..

~just nak kongsi pengalaman g mukhayam bdk sek.asif~






No comments:

Post a Comment